Skip to content.

Informatii despre clasa pregatitoare

Microsite-ul Clasa Pregătitoare are rolul de a te îndruma si de a te ajuta să întelegi fiecare etapă si fiecare procedură! Microsite-ul este creat de echipa de specialisti SuntParinte.ro si se adresează părintilor si dascălilor care vor să fie foarte bine informati si la curent cu toate noutătile legate de Clasa pregatitoare.

Neglijenta parintilor, preferinta pentru clasa intai sau abandonul sunt variantele luate in calcul de inspectorii scolari pentru lipsa a 20.000de copii de la clasa zero Planul ministerului Educatiei de a injumatati etapele in care pot fi inscrisi la scoala copiii de clasa pregatitoare s-a dovedit a fi eficient doar pe jumatate.

 

23 mai 2013

vezi ultimele stiri

.

Inscrierea in clasa pregatitoare in 2013 se va realiza in luna aprilie.

Metodologia de inscriere va fi aprobata pana pe 31 martie 2013 si va fi mai flexibila decat anul trecut, astfel incat parintii sa aiba mai multe optiuni (gradinita/scoala de circumscriptie – optiune garantata- sau optiune pentru o alta unitate de invatamant, in functie de locurile disponibile si pe baza unor criterii obiective de departajare)

Se va permite in acest an inscrierea in clasa I si a acelor copii care nu au parcurs clasa pregatitoare, desi aveau varsta prevazuta de lege pentru aceasta.

Inscrierea copiilor in functie de varsta la 31 august 2013 intr-o forma de scolarizare, se va face dupa cum urmeaza:

  • Copiii cu varsta mai mica de 6 ani se pot inscrie in clasa pregatitoare, dar nu este obligatoriu; inscrierea se va face in urma unei evaluari specifice;
  • Copiii cu varsta cuprinsa intre 6 si 7 ani se vor inscrie obligatoriu in clasa pregatitoare;
  • Copiii cu varsta mai mare de 7 ani se vor inscrie in clasa I

Am structurat toată informatia despre Clasa pregatitoare pe capitole extrem de simplu de citit, în functie de toate punctele de interes!

Răsfoieste Ghidul Părintelui (în care am descris fiecare din cele patru etape si metodologia fiecăreia), urmăreste Calendarul (esti astfel la curent cu datele exacte ale tuturor etapelor), consultă Circumscriptiile Scolare si notează-ti lista de documente oficiale de care ai nevoie. Un alt punct de interes în procesul de înscriere în Clasa 0 este evaluarea psihosomatica – unul dintre cele mai controversate subiecte. Nu uita să citesti si curicula, pentru a afla ce anume vor studia cei mici (pentru o privire de ansamblu, ti-am pregătit curiculele claselor I si a II-a) si să consulti în fiecare zi stirile. Aici te tinem conectat la tot ce apare nou despre clasa 0!

Poate una dintre cele mai importante rubrici ale microsite-ului nostru este cea de întrebări frecvente – aici ti-am pregătit toate răspunsurile pentru orice întrebare ai putea avea despre procesul de organizare al clasei pregătitoare fie că esti părinte, fie că esti dascăl!

Citeste, scrie-ne, răspunde-ne la întrebări, atentionează-ne atunci când mai ai nevoie de informatii si hai să facem împreună primii pasi în Clasa Pregătitoare!

Ghid clasa pregatitoare

Ghid pentru părinți

Aspecte generale legate de înscrierea la clasa pregătitoare

Circumscripții școlare

Aici găseşti, pentru fiecare judeţ în parte, arondarea locuinţelor la şcolile de circumscripţie pentru anul şcolar 2012 – 2013.

Documente oficiale

Vezi care sunt documentele oficiale publicate referitoare la clasa pregătitoare.

Evaluarea psihosomatică

Aici găseşti cererea tip şi fişa pentru evaluarea psihosomatică, precum şi alte precizări utile în legatură cu organizarea şi desfăşurarea acestei evaluări în Bucureşti şi în ţară.

Curriculum clasa pregătitoare

Miercuri, 29 februarie 2012, Ministerul Educaţiei a prezentat propunerea de curriculum-ul pentru clasa pregătitoare.

Calendar clasa pregatitoare

Află pas cu pas care sunt paşii pentru înscrierea în clasa pregătitoare.

Comentarii

  1. marinela a spus: 03.11.12

    Ce e mai grav . nu stiu unii de altii ; inspectoratul trimite parintii la psiholog , iar acesta ii testeaza prin telefon , atunci cand ei de fapt vor sa se programeze . Mare prostie si “reforma asta “

  2. bianca a spus: 03.14.12

    de fapt am o intrebare, eu am inscris copilul in clasa pregatitoare, daca vreau sa ma razgindesc si sa o inscriu la toamna in clasa intai, ea avand trecut in fisa ca a frecventat la gradi clasa pregatitoare, se poate sa fac acest lucru?

    • admin a spus: 03.15.12

      @ bianca
      Daca ati introdus datele copilului in aplicatie si ati solicitat o anumita clasa, copilul va fi admis in clasa in care ati inregistrat si semnat cererea de inscriere. Metodologia permite inscrierea la o clasa prin completarea unui singur formular / o singura cerere tip. In concluzie, nu ar fi posibil sa schimbati o optiune deja asumata prin semnatura, imaginati-va ca s-ar da peste cap toata repartizarea daca si alti parinti ar solicita revenire asupra cererii de inscriere.

  3. marina a spus: 03.18.12

    copilul are 6 ani si e cam bolnavior. La clasa 0, se cere prezenta obligatorie? Sau are voie sa faca pregatitoare tot la gradinita?

    • admin a spus: 03.20.12

      @marina
      Sigur trebuie o evaluare daca este bolnavior (se mai poate si acum, direct la CMBRAE / CJRAE cu aprobare de la Comisia Municipala/Judeteana de inscriere. Comisia de evaluare poate respinge solicitarea parintelui pentru clasa pregatitoare / clasa I si recomanda o alta evaluare la Comisia de expertiza (similar pentru inatamantul special). Daca un copil implineste 6 ani la 01.09.2012 el nu mai poate fi la gradinita. Legea interzice mentinerea copiilor de 6 ani in invatamantul prescolar.

  4. ramona cristyna marcu a spus: 04.02.12

    Am un baietel de 6 ani si a facut clasa 1 in spania,iar acum vom reveni in romania definitiv cum ma sfatuiti sa fac .Sa-l dau din nou in clasa 1?.Pentru ca el stie sa citeasca si sa scrie .

    • admin a spus: 04.05.12

      Daca elevul are documente care confirma ca a promovat un an scolar in Spania, parintele trebuie sa solicite accesul intr-o clasa superioara. Ar trebui echivalata perioada studiilor in Spania, solicitarea trebuie facuta la inspectoratul scolar. Iata procedura de echivalare a perioadelor de studii preuniversitare absolvite în strainatate (in varianta in care mai sunt si alte intrebari referitoare la echivalarea studiilor):

      Acte necesare (actele se depun la întoarcerea în tara)

      1. Cerere prin care se solicita echivalarea studiilor:
      – documentul tipizat poate fi descarcat de la adresa
      http://cnred.edu.ro/doc/formular-cerere-echivalarepreuniversitar.doc
      – se va mentiona tara în care au fost efectuate studiile si clasa în care
      se solicita înscrierea pentru anul scolar în curs;
      2. Cerere aprobata de directorul scolii sau liceului la care se solicita înscrierea;
      3. Situatia scolara anterioara plecarii în strainatate:
      – foile matricole pentru toti anii de studii, în copie legalizata,
      – Certificat al Examenului de Capacitate sau pentru Testul National
      3. Situatia scolara anterioara plecarii în strainatate:
      – foile matricole pentru toti anii de studii, în copie legalizata,
      – Certificat al Examenului de Capacitate sau pentru Testul National
      de cunostinte, în copie xerox – daca este cazul;
      4. Situatia scolara din strainatate, pe ani scolari si clase promovate, din care sa rezulte disciplinele studiate si calificativele obtinute:
      – copie xerox dupa original,
      – traducere legalizata în limba româna, cu exceptia documentelor
      redactate în limbile engleza, franceza, italiana sau spaniola;
      5. Documente personale de identificare, în copie xerox:
      Depunerea actelor
      – certificat de nastere i
      – pasaport – copie dupa paginile 1, 2, 3, 4,
      – actul de identitate – buletin de identitate sau carte de identitate
      (pentru elevii care au împlinit 14 ani).
      Dosarul plic astfel întocmit se depune la inspectoratul scolar în raza caruia se afla
      institutia de învatamânt la care urmeaza sa se continue studiile.

      Dosarele care au fost depuse la Inspectoratele Scolare Judetene si la Inspectoratul
      Scolar al Municipiului Bucuresti vor fi transmise saptamânal, pe cale oficiala, la CNRED.
      Evaluarea dosarelor
      Durata procedurii de recunoastere pentru perioadele de studii preuniversitare va fi de 30 zile, de la data depunerii dosarului complet.
      Nu se solutioneaza pâna la momentul completarii dosarele care nu îndeplinesc
      urmatoarele conditii:
      • sa contina toate documentele specificate în lista publicata;
      • sa fie completate toate rubricile din formularul tipizat.
      Dosarele se verifica numai de catre inspectorii CNRED la momentul procesarii.

      Raspunsurile privind echivalarea perioadelor de studii preuniversitare
      Raspunsurile privind echivalarea perioadelor de studii preuniversitare absolvite în
      strainatate se vor comunica de catre CNRED, în scris, Inspectoratelor Scolare Judetene si
      Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.
      Informatii suplimentare
      Informatii prin telefon: de luni pâna joi, între orele 09:00-12:00.

      Pentru informatii despre dosarele depuse sau expediate sunati la numarul de telefon (+4)
      021 405 63 22.
      Pentru mai multe informatii despre echivalarea perioadelor de studii preuniversitare
      pentru clasele I-VIII apelati la numerele de telefon (+4) 021 405 62 31 si (+4) 021 405 6260.
      Pentru mai multe informatii despre echivalarea perioadelor de studii preuniversitare
      pentru clasele IX-XII apelati la numerele de telefon (+4) 021 405 56 40 si (+4) 021 40562 69.

      La sectiunea documente oficiale aveti procedura instituita la nivelul ISMB in varianta in care elevul doreste sa se inscrie in Bucuresti. Inscrierea in clasa I poate fi realizata in etapa a IV-a. Daca sunt echivalate studiile, se poate inscrie in clasa a II-a.
      Daca nu este posibila echivalarea studiilor, parintii pot solicita prin ISJ/ISMB evaluarea psihosomatica a dezvoltarii copilului la CMBRAE/CJRAE.
      Evaluarea va preciza nivelul real al clasei in care poate fi inscris elevul.
      Daca elevul scrie si citeste, cunoaste cifrele, scrie numere, efecteaza exercitii simple de adunare si scadere, rezolva oral/scris probleme simple ilustrate sau cu text, nu ar trebui sa se inscrie in clasa I.

  5. roxana a spus: 05.11.12

    Eu nu inteleg de ce nu se discuta deloc despre problema cea mai spinoasa, si anume programul. Va fi program de scoala (8-11) sau de gradinita (8-16)? Cati dintre parinti isi pot lua copiii de la scoala la ora 11?

  6. cristina a spus: 05.21.12

    Daca elevul are documente care confirma ca a promovat un an scolar in Spania, parintele trebuie sa solicite accesul intr-o clasa superioara. Ar trebui echivalata perioada studiilor in Spania, solicitarea trebuie facuta la inspectoratul scolar. Iata procedura de echivalare a perioadelor de studii preuniversitare absolvite în strainatate (in varianta in care mai sunt si alte intrebari referitoare la echivalarea studiilor):
    Acte necesare (actele se depun la întoarcerea în tara)
    1. Cerere prin care se solicita echivalarea studiilor:
    – documentul tipizat poate fi descarcat de la adresa
    http://cnred.edu.ro/doc/formular-cerere-echivalarepreuniversitar.doc
    – se va mentiona tara în care au fost efectuate studiile si clasa în care
    se solicita înscrierea pentru anul scolar în curs;
    2. Cerere aprobata de directorul scolii sau liceului la care se solicita înscrierea;
    3. Situatia scolara anterioara plecarii în strainatate:
    – foile matricole pentru toti anii de studii, în copie legalizata,
    – Certificat al Examenului de Capacitate sau pentru Testul National
    3. Situatia scolara anterioara plecarii în strainatate:
    – foile matricole pentru toti anii de studii, în copie legalizata,
    – Certificat al Examenului de Capacitate sau pentru Testul National
    de cunostinte, în copie xerox – daca este cazul;
    4. Situatia scolara din strainatate, pe ani scolari si clase promovate, din care sa rezulte disciplinele studiate si calificativele obtinute:
    – copie xerox dupa original,
    – traducere legalizata în limba româna, cu exceptia documentelor
    redactate în limbile engleza, franceza, italiana sau spaniola;
    5. Documente personale de identificare, în copie xerox:
    Depunerea actelor
    – certificat de nastere i
    – pasaport – copie dupa paginile 1, 2, 3, 4,
    – actul de identitate – buletin de identitate sau carte de identitate
    (pentru elevii care au împlinit 14 ani).
    Dosarul plic astfel întocmit se depune la inspectoratul scolar în raza caruia se afla
    institutia de învatamânt la care urmeaza sa se continue studiile.
    Dosarele care au fost depuse la Inspectoratele Scolare Judetene si la Inspectoratul
    Scolar al Municipiului Bucuresti vor fi transmise saptamânal, pe cale oficiala, la CNRED.
    Evaluarea dosarelor
    Durata procedurii de recunoastere pentru perioadele de studii preuniversitare va fi de 30 zile, de la data depunerii dosarului complet.
    Nu se solutioneaza pâna la momentul completarii dosarele care nu îndeplinesc
    urmatoarele conditii:
    • sa contina toate documentele specificate în lista publicata;
    • sa fie completate toate rubricile din formularul tipizat.
    Dosarele se verifica numai de catre inspectorii CNRED la momentul procesarii.
    Raspunsurile privind echivalarea perioadelor de studii preuniversitare
    Raspunsurile privind echivalarea perioadelor de studii preuniversitare absolvite în
    strainatate se vor comunica de catre CNRED, în scris, Inspectoratelor Scolare Judetene si
    Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.
    Informatii suplimentare
    Informatii prin telefon: de luni pâna joi, între orele 09:00-12:00.
    Pentru informatii despre dosarele depuse sau expediate sunati la numarul de telefon (+4)
    021 405 63 22.
    Pentru mai multe informatii despre echivalarea perioadelor de studii preuniversitare
    pentru clasele I-VIII apelati la numerele de telefon (+4) 021 405 62 31 si (+4) 021 405 6260.
    Pentru mai multe informatii despre echivalarea perioadelor de studii preuniversitare
    pentru clasele IX-XII apelati la numerele de telefon (+4) 021 405 56 40 si (+4) 021 40562 69.
    La sectiunea documente oficiale aveti procedura instituita la nivelul ISMB in varianta in care elevul doreste sa se inscrie in Bucuresti. Inscrierea in clasa I poate fi realizata in etapa a IV-a. Daca sunt echivalate studiile, se poate inscrie in clasa a II-a.
    Daca nu este posibila echivalarea studiilor, parintii pot solicita prin ISJ/ISMB evaluarea psihosomatica a dezvoltarii copilului la CMBRAE/CJRAE.
    Evaluarea va preciza nivelul real al clasei in care poate fi inscris elevul.
    Daca elevul scrie si citeste, cunoaste cifrele, scrie numere, efecteaza exercitii simple de adunare si scadere, rezolva oral/scris probleme simple ilustrate sau cu text, nu ar trebui sa se inscrie in clasa I.

  7. cerasela a spus: 05.27.12

    Baietelul meu implineste 6 ani in noiembrie. L-am inscris la clasa pregatitoare, dar este slabut si mai mic de statura decat ceilalti. Pot sa renunt la cererea de inscriere pt. cl. pregatitoare si sa-l mai las un an la gradinita? Mentionez ca sunt singura persoana in aceasta cauza, deci nu as perturba procesul de invatatmant din scoala.

  8. cristina d a spus: 07.01.12

    am inscris copilul la clasa zero, la scoala de care apartinem, dar acum ne-am razgandit, si vrem sa mutam copilul la o alta scoala, mai este posibil acest lucru, si ce trebuie sa fac?
    multumesc.

  9. cernescu serban a spus: 09.14.12

    sunt bunicul nepotelei de 6 ani impliniti pe 13 sept.2012.este inscrisa la clasa pregatitoare din cadrul scolii gen. nr.2 din insuratei,jud. braila.azi 15 sept am fost invitat la scoala de viitorul cadru didactic.exact in sala unde isi vor desfasura cursurile. scoala a fost reparata capital cu fonduri UE. INSA SALA DE CLASA NU ESTE ECHIPATA CU NIMIC.pardoseala este beton.nu au grup sanitar pentru ei.materiale didactice, nici vorba.ce e de facut? sa aducem copilul la scoala,sau ii tinem acasa,sau gradinita pana se va rezolva dotarea.rog alertati inspectoratul scolar. cu multumiri/serban cernescu ,isuratei jud braila str. alecurusso/25

  10. cami a spus: 09.21.12

    as vrea sa stiu daca de la anul mai este obligatorie clasa 0 sau se desfasoara grupa pregatitoare an gradinita.

  11. morusca a spus: 10.19.12

    sunt interesata

  12. Sandra a spus: 10.29.12

    As dori sa stiu daca aveti o informatie sigura privind regimul claselor pregatitoare. Este specificat undeva in legislatie sau metodologiile primite la scoli ca in aceste clase nu se vor face ore dupa amiaza sau ca aceste clase nu sunt disonibile pentro alte ore? Daca da, va rog mentionati ordinul si MO sau data aparitiei. Avem probleme in acest sens la scoala si as dori sa argumentez legal.
    Multumesc

  13. alina a spus: 11.27.12

    Comentatorii de ocazie, sunt desigur cei din gradinite si parintii frustrati de ideea responsabilitatii pe care o implica scoala si copilul vizavi de programul pana la 12…. Toti acestia au ramas impotmoliti in ideea ca li s-a furat ceva: dreptul de a lasa odraslele pana noaptea cu cineva, sa nu aiba griji prea mari si eventual, ghiozdane de controlat, iar educatorilor li se pare ca au ramas prea cu salile de clase goale. Insa ele se pot umple cu copiii de 2 ani, piticii, care oricum nu au cu cine sta acasa, cand mamele incep serviciul. Ca avem cea mai imbatranita populatie scoalara de clasa 1, e foarte adevarat si tot adevarat e ca avem mintea intepenita si ochelari de cal. Ba mai rau, stim doar sa nu acceptam schimbarea, care e normala in orice societate ce doreste progres. Ca orele vazute au reprezentat succese, total de acord, chiar daca nu am fost sa vad. Orice lectie deschisa e pregatita din vreme, cu atenta proiectare si nici nu are cum sa nu iasa. Nimeni nu contesta ca doamnele sunt foarte pregatite in asa ocazii. E foarte firesc. Tot asa cum ar trebui sa nu va mai folositi de copii si de interesele lor, erijandu-va in aparatori nationali. Copiii au zambetul la fel de fericit si pe bancile scolii si la gradinita. Doar ca unii nu vor sa inteleaga ca schimbarea mentalitatii doare rau, insa e conditie esentiala in progres. Si ca facem copii, ca sa ii mai educam si pe acasa, fara sa asteptam ca doar societatea sa faca ceva pentru noi si ai nostri. Cerem, fara a oferi mare lucru, ci doar vorbe… sport national.! Vrem Binele, fara sa il “educam”… si nu sunt cadru didactic, nu sunt vreun inspector cu interese si nici politician. Ci un biet parinte, care intelege ca fata de copil are de asumat si responsabilitati si nu asteapta ca doar gradinita si scoala sa faca ceva pentru a-l creste si educa. Sa mai rupem si din timpul nostru si sa ne educam copiii, daca vrem ca mai tarziu sa avem si cetateni educati. Nu doar comentatori/carcotasi de ocazie si bagatori de seama ca multi altii… de aici, de dincolo si de oriunde. Doamne- ajuta-ne si Da-ne ratiune!

    • Barbu Viorica a spus: 03.06.13

      Pt Alina, esti sigura ca cei care comenteaza sunt angajati ai gradinitelor? Crezi ca toate gradinitele au ramas fara copii? Te inseli amarnic. Lucrez intr-o gradinita cu un efectiv foarte mare de prescolari, peste 30 de copii la grupa si -mi pare rau ca nu putem acoperi toate cererile pe care le avem si suntem puse in situatia de a refuza copii la inscriere. Poate nu ai copii sau poate ai o situatie foarte buna si-ti permiti o bona care sa -i ia de la scoala si sa-i duca la scoala, sa-i supravegheze, etc. Dar cand lucrezi la patron care te tine uneori si 12 ore pe zi la munca nu stiu cum te-ai descurca. Parintii sunt chiar nemultumiti. Ar trebui ca cei care au optat pentru clasa zero sa le creeze si conditii. Te intreb cum procedeaza cei de la tara care lucreaza cu doua, trei sau chiar patru clase? Ce fac acesti copii de grupa 0, cum ramane cu ei? Dupa mine acest sistem este pt unii “muma” iar pentru altii “ciuma”. Din cate stiu majoritatea educatoarelor nu-si mai doresc grupa pregatitoare la gradinita, parintii sunt ce-i care doresc acest lucru. Comentariul tau mi se pare arogant si se observa ca ai ceva impotriva educatoarelor chiar si a parintilor ceea ce ma face sa cred ca esti chiar cadru didactic.

  14. dana a spus: 12.17.12

    Buna ziua! as dori sa ma ajutati in urmatoarea problema: baietelul meu este nascut in februarie 2008 cand ar trebui sa mearga in clasa pregatitoare? in ce an scolar? (in momentul de fata este in grupa mijlocie).Poate fi inscris din tomana (an scolar 2013-2014) la clasa pregatitoare fara a frecventa grupa mare la gradinita? Multumesc anticipat pentru raspuns!

  15. Gina a spus: 12.22.12

    Eu lucrez invatatoare la clasa pregatitoare si am o parere foarte buna de initiativa de a exista aceasta clasa ,si tare as dori sa aflu ce parere au parintii care au copiii in aceasta clasa.
    Astept raspunsuri.

  16. ionela a spus: 01.16.13

    am o fetita care va inplini 6 anisori pe 2 oct nu stiu ce sa fac sa mergem la grupa 0 sau sa raminem la gradi

    • Mihaela Spirea a spus: 04.09.13

      mami,in aceeasi situatie suntem si noi….fetita mea implineste 6ani pe 2noiem.;pana sapt trecuta eram hotarata sa o mai las un an la gradi,dar m-am razgandit….din pacate gradinita la care suntem,nu are grupa pregatitoare si asta ar insemna sa mai repetam grupa mare,ceea ce ar duce,cu siguranta,la plictiseala;drept urmare,in toamna ne vom duce la clasa 0

      • mony a spus: 04.10.13

        Bine faceti !Eu puteam sa-mi inscriu copilul la clasa 0 anul trecut,adica in anul scolar 2012-2013 dar mam gandit sa nu fie el cobai si sa-i mai castig un an de copilarie acuma repeta grupa mare dar cu alti colegi ,colectiv in care nu s-a integrat si nici nu incearca sa se integreze ,lucru pe care il regret foarte mult

  17. Dragan Cristina a spus: 01.28.13

    Buna ziua! Am o fetita care va implini 6 ani in ianuarie 2014. Intrebarea mea este urmatoarea: daca nu vreau sa o inscriu in clasa 0 in septembrie 2013, si sa urmeze gupa pregatitoare la gradinita, in septembrie 2014 va putea sa urmeze direct cursurile de la clasa I, sau nu?
    Multumesc, astept cu interes raspunsul!

  18. Nicoleta a spus: 02.25.13

    Buna ziua!Am o mare problema pentru ca nu aflu exact de la nimeni ce am de facut in ceea ce o priveste pe fetita mea nascuta pe 28 .10.2007. Daca nu o dau la clasa0 din toamna lui 2013(legea imi permite-obligatoriu cei care fac 6 ani pina pe31.08.2013)voi putea sa o dau in clasa 1 din anul scolar2014-2015,sau abia atunci va trebui sa o inscriu clasa0 si ajunge in clasa1 la 8 ani(2015-2016)?VA ROG SA-MI RASPUNDETI PT. CA NU VREAU SA O DAU IN CLASA1 ASA MARE SI VREAU SA AM TIMP SA DEPUN ACTELE DACA VOI FI NEVOITA!MULTUMESC!

    • admin a spus: 04.05.13

      Va recomandam sa o inscrieti la clasa pregatitoare in acest an scolar. In anul scolar 2014-2015 debutul scolaritatii,conform Legii nr.1/2011, va fi cu clasa pregatitoare.Cei care au primit acelasi sfat anul trecut si nu au dat curs, acum nu pot sa-si inscrie copiii la clasa I. Aveti incredere in clasa pregatitoare de la scoala!

  19. mirela a spus: 02.28.13

    fetita mea implineste 6 ani pe 14 sept si vreau sa o inscriu la clasa pregatitoare dar nu stiu cand va da testul de evaluare.

  20. Malinescu a spus: 02.28.13

    Am un baiat ce implineste azi 5 ani, anul trecut a facut grupa mica, acum face grupa mare, se pare ca sunt obligat sa sar grupa mica pentru ca la toamna sa intre in clasa pregatitoare.
    As vrea sa-mi spuna cineva care este logica clasei 0, este pentru copii ce au implinit 6 ani si parintii nu vor sa-i dea la scoala ?
    Copilul este capabil, din punct de vedere psihic, sa inceapa clasa I la 5 ani. In Italia, de exemplu, parintii sunt obligati sa dea copilul in clasa I chiar daca nu a implinit 6 ani (mai are mai putin de 6 luni pana sa implineasca).
    Noi ce facem ? Eu vreau ca David al meu sa inceapa clasa I la 6 ani, voi spuneti ca un copil cu varsta cuprinsa intre 6 – 7 ani se inscriu obligatoriu in clasa pregatitoare.
    Nu se mai intelege nimic.

    • mihai a spus: 03.31.13

      Tu compari scoala din Italia cu scoala din Romania? Mare greseala…

  21. Laura a spus: 03.04.13

    Mie mi se pare o prostie aceasta grupa pregatitoare. Se putea foarte bine si fara ea. De exemplu, la gradinita unde merge copilul meu nu se face grupa pregatitoare si sunt astfel nevoita sa-l mut la alta scoala. Ideea e ca nu m-ar deranja pana la urma daca ar ramane tot in colectivul ala, insa dupa terminarea grupei copii se vor duce fiecare la diferite scoli asa ca iar trebuie sa-i schimb colectivul, totul de dragul acestei ” grupe pregatitoare”. Ca si sistemul de sanatate si sistemul educational este macinat din cauza toturor ministrilor care s-au perindat pe la conducerea lui si care au dorit sa-si lase amprenta ” sa ramana in istorie” ca au inventat ceva, cu toate ca nu se gandesc daca ceea ce viseaza ei noaptea este bine pentru copii.

  22. Maria a spus: 03.05.13

    Copilul meu va face 6 ani in iulie 2013,nu sunt total de acord cu clasa 0,ce se intampla daca nu-l inscriu anul acesta? probabil in martie 2013 se fac inscrierile,mai ales ca in mediul rural nu avem conditii pentru acesti copii,nu e asigurat strictul necesar pornind de la loc,spatiu,materiale didactice,copiii acestia vor pierde si ceea ce mai stiau pana in momentul dat. Astept un raspuns cat mai benefic copilului.

  23. Mariana a spus: 03.06.13

    Buna ziua.Am si eu o intrebare daca puteti sa ma ajutati,fetita mea merge anul acesta in grupa zero la sat,pot sa o inscriu in oras in clasa intai sau este obligatoriu sa mearga la aceeasi scoala unde face si grupa zero.tin sa precizez ca locuiesc in oras .

  24. admin a spus: 03.08.13

    @Mariana: In acest caz, va fi un transfer de la o scoala la alta scoala, pe motiv de apropiere de domiciliul parintilor. Sigur se va aproba transferul la scoala de circumscriptie. Verificati scoala la care este arondata strada unde aveti domiciliul stabil si cereti transferul imediat cum se incheie semestrul II.

  25. Monica a spus: 03.17.13

    Buna ziua,as avea si eu o intrebare.Fetita mea va face 5 ani pe 2 octombrie 2012,momentan este in al treilea an de gradinita.La cerere,si bineinteles cu evaluarea psihosomatica, o pot inscrie in clasa 0,exista cadrul legal,sau legea imi ingradeste dreptul de a avea posibilitatea ca si copilul meu sa inceapa clasa I la 6 ani? Mentionez ca daca ar mai ramane la gradinita si al 4-lea an ar interveni saturatia si plictiseala,e logic nu? Nu cred ca leagea trebuie sa ne oblige sa ne dam copiii la scoala la 7 ani. V-as ruga un raspuns,multumesc!

  26. Monica a spus: 03.17.13

    Buna ziua,as avea si eu o intrebare.Fetita mea va face 5 ani pe 2 octombrie 2013,momentan este in al treilea an de gradinita.La cerere,si bineinteles cu evaluarea psihosomatica, o pot inscrie in clasa 0,exista cadrul legal,sau legea imi ingradeste dreptul de a avea posibilitatea ca si copilul meu sa inceapa clasa I la 6 ani? Mentionez ca daca ar mai ramane la gradinita si al 4-lea an ar interveni saturatia si plictiseala,e logic nu? Nu cred ca leagea trebuie sa ne oblige sa ne dam copiii la scoala la 7 ani. V-as ruga un raspuns,multumesc!

    • admin a spus: 03.18.13

      @Monica
      Evaluarea este necesara: (4) Parinții copiilor mentionați la art. 6 alin. (1) si (4) vor depune la CJRAE/CMBRAE o cerere tip în care solicita evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copilului. În situația în care comisia județeana/a municipiului București decide organizarea evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copiilor si în alte zone ale judetului/municipiului Bucuresti, conform alin. (3), depunerea cererilor se poate face si la sediul unitaților/institutiilor în care se va realiza evaluarea.
      Trebuie sa asteptati aparitia metodologiei semnata de ministrul educatiei.ISMB/ISJ VOR SCRIE PROCEDURI DE IMPLEMENTARE A METODOLOGIEI(UNDE?CAND?CUM?Ce acte?)
      Vom reveni curand cu procedura.
      Concluzia: evaluarea va fi facuta in unele scoli(centre la nivelul sectoarelor) in baza unei solicitari scrise.In metodologie scrie ca parintii pot solicita inscrierea. Se respecta dreptul copiilor,important este sa verificam daca fiul/fiica d-voastra se incadreaza in reperele prevazute de dezvoltarea psihosomatica la varsta de 5 ani! Daca nu,consilierii vor consilia parintii sa accepte mentinerea in inv.prescolar.
      Daca raspunsul este pozitiv,inscrierea copilului la clasa pregatitoare va fi facuta in prima etapa on-line sau la scoala de circumscriptie.In cerere va fi mentionata scoala solicitata.

  27. Monica a spus: 03.20.13

    Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns la intrebare.Bineinteles ca voi respecta rezultatul evaluarii insa mi s-a sugerat ca nu am dreptul inca sa o inscriu pentru ca varsta ei nu se incadreaza in limitele de varsta aparute in metodologia aflata in dezbatere.Probabil ca exista si exceptii si evaluare copilului va face diferenta! Multumesc inca o data!

  28. iulia a spus: 03.20.13

    clasa 0 este obligatorie?pot sa il mut de la gradinita direct la clasa 1 daca are 6 ani si 10 luni in septembrie?

    • admin a spus: 03.21.13

      @ iulia: cel mai bine este sa asteptati adoptarea Metodologiei de inscriere a copiilor in invatamantul primar. Deocamdata este in dezbatere publica. La finalul lunii martie, va fi publicata forma finala.

  29. dana a spus: 03.26.13

    Sunt invatatoare…Am fost solicitata sa primesc la inscriere copii care vor implini 6 ani in ianuarie,respectiv martie 2008. Cum sa procedez?Vor merge in clasa pregatitoare?Multumesc!

  30. den a spus: 03.27.13

    Buna ziua!
    Buna ziua!
    Vreau sa-mi inscriu copilul la scoala de langa locuinta parintilor mei ( a bunicilor copilului), acolo va locui pe perioada scolii. As dori sa stiu, ce documente sunt necesare pentru a putea fi inscris la scoala din zona (unde locuiesc bunicii copilului).
    Va multumesc!

    • admin a spus: 04.05.13

      Inteleg ca domiciliul d-voastra apartine de alta circumscriptie scolara. In aceasta situatie, in cadrul primei etape, faza a doua, parintii pot solicita inscrierea la o alta scoala decat scoala de circumscriptie, insa in limita locurilor disponibile! Intrati in competitie cu alti solicitanti pe baza criteriilor generale si specifice. Trebuie sa dovediti cu acte ca va incadrati in criteriile specifice. Verificati daca acest criteriu:”bunicii locuiesc in circa scolara”a Scolii nr… este un criteriu specific. Daca da,atunci trebuie actele care evidentiaza legatura de rudenie si actele lor de identitate pentru domiciliul arondat scolii respective.

  31. Beatrice GEATARA a spus: 03.30.13

    Fetita mea implineste 6 ani pe 25 octombrie. Doresc sa stiu unde se dau aceste evaluari pt. grupa zero. Locuim in sectorul 6.
    Multumesc.

    • admin a spus: 04.04.13

      Conform informatiilor publicate pe http://www.cmbrae.ro/noutati/evaluare-psihosomatica-2013 , parintii pot face programare pentru realizarea evaluarii psihosomatice a copiilor la numerele de telefon: 031.405.31.15, 0770.846.924 (numere RDS, functionale de Luni pana Vineri in intervalul orar 09.00-17.00) precum si pe adresele de email: cmbrae_evaluare_cls_1@yahoo.com si cmbrae_evaluare_cls_preg@yahoo.com in perioada 27 martie-17 aprilie. Informaţiile pe care părinţii trebuie să le furnizeze în conţinutul e-mail-ului sunt:

      Numele şi prenumele copilului
      Ziua, luna şi anul naşterii
      Varsta la data de 31 august 2013. Exemplu: 5 ani si 11 luni
      A parcurs / nu a parcurs grupa mare, pregătitoare pentru şcoală, în anul şcolar 2013-2014
      Clasa pentru care optează să-şi înscrie copilul în anul şcolar 2013-2014
      Sectorul în care doreşte să meargă pentru evaluarea psihosomatică

  32. Ciobanu Mirela a spus: 03.31.13

    Buna seara,am si eu o nelamurire.Am o fetita nascuta pe 4 ianuarie 2007,si nu stiu cum sa procedez,sa intre la scoala?Grupa pregatitoare?Anul trecut am vrut sa o inscriu la grupa pregatitoare si nu am putut ca trebuiau impliniti anii pana in decembrie,adica 6 ani.

  33. geo a spus: 04.02.13

    Buna seara,am si eu o nelamurire si nu stiu cum sa procedez…am o fetita de 5 ani si 10 luni…si nu stiu daca pot sa o inscriu la clasa 1..ea fiind la gradinita grupa mare…este un copil mai bine pregatit si cu capacitate mai mare de invatare decat un copil de varsta ei..ea stie sa citeasca,sa scrie propozitii,sa faca adunari ,scaderi..etc…Multumesc

    • admin a spus: 04.05.13

      Raspunsul este unul sigur: nu!
      In clasa I pot fi inscrisi numai copiiii care vor implini 7 (sapte) ani pana la 31 Decembrie 2013! Cei care implinesc 7 ani in intervalul 01.09-31.12 2013 chiar vor avea nevoie de evaluare psihosomatica.

  34. Anamaria a spus: 04.02.13

    As dori sa stiu daca un copil care implineste 6 ani anul viitor poate merge la clasa 0 din toamna?

  35. mihai a spus: 04.03.13

    salut, imi puteti spune si mie cum imi inscriu copilul la grupa 0 la centrul de evaluare din ploiesti un nr de telefon , si actele necesare , multumesc astept raspuns !!!!

    • admin a spus: 04.04.13

      Conform informatiilor publicate pe site-ul Inspectoratului Judetean Prahova (http://www.isj.ph.edu.ro/files/document/1/916.pdf), numarul de telefon la care se pot face programari pentru evaluarea psihosomatica in Ploiesti este: 0344 104 544. Este necesar sa prezentati o adeverinta medicala prin care se atesta ca prescolarul este apt pentru scoala. Pentru alte informatii legate de inscrierea in clasa pregatitoare, puteti apela Tel Verde: 0 800 816 244, în intervalul orar 09-17.

  36. Beatrice a spus: 04.04.13

    mititica mea face 6 ani in octombrie…la gradinita clasa in continuare nu se mai face…ca mi-ar fi prins bine programul cu tot ce inseamna el…deci sunt obligata sa o inscriu intr-un colectiv nou…si daca tot e musai sa o inscriu intr-un NOU colectiv , atunci o voi inscrie la clasa o…contrar a tot ceea ce simt…

  37. elena a spus: 04.04.13

    eu, personal cred ca grupa pregatitoare se putea face la gradinita fara sa se schimbe ceva, era bine. de ce evaluarea copiiilor nu era buna daca se facea in cadrul gradinitei de catre educatoarele care au lucrat cu ei si care stiu ce pot si nu cu persoane necunoscute chiar daca sint psihologi, care pe baza unui test iti -evalueaza- copilul la virsta de 5 ani, am avut eu emotii dar un copil atunci. este o aiureala. gradinitele au psihologi si cred ca daca un copil ar avea probleme ii anuntat de catre educatoare sau de catre parinti. care e logica pt care s-a mutat clasa pregatitoare la scoala?

  38. magda a spus: 04.05.13

    am o fetita care face 7 ani in decembrie .intrebarea mea este :o pot inscrie la clasa 1? metionez ca stie sa scrie si sa citeasca.

    • admin a spus: 04.05.13

      @magda: In clasa I pot fi inscrisi copiii care vor implini 7 ani pana la data de 31 decembrie 2013. Copiii care implinesc 7 ani in intervalul 01.09-31.12 2013 vor avea nevoie de evaluare psihosomatica.

  39. Isa a spus: 04.05.13

    Buna seara!

    Fetita noastra va implini 6 anisori in luna august 2013. Conform metodologiei adoptate, are varsta optima pentru a o inscrie la grupa O, la scoala. Intrebarea mea este: poate sa ramana in cadrul gradinitei (particulara) iar in anul scolar 2014-2015 s-o inscriem direct la clasa I ?

    Va multumesc,

    • admin a spus: 04.16.13

      Raspunsul este Da, cu conditia ca gradinita sa aiba aviz de functionare pentru invatamant primar. Mai précis, patronul gradinitei ar trebui sa infiinteze scoala cu clase de invatamant primar.Clasa pregatitoare reprezinta clasa de debut in invatamantul primar. Gradinita reprezinta invatamantul prescolar. Nu puteti sa o inscrieti direct in invatamantul primar sarind clasa pregatitoare. Gradinitele,chiar si cele particulare, nu mai au voie, dupa lege, sa aiba grupe pregatitoare.

  40. rodica a spus: 04.05.13

    fetita mea va face 6 ani pe 20 august 2013,va rog sa ma intelegeti ca vreau neaparat sa o inscriu in clasa I.sant invatatoare si in acest an am avut clasa pregatitoare.chiar de nu a fost inscrisa,fetita mea a fost cu mine in clasa zilnic.in acest fel a frecventat clasa pregatitoare dar nu a putut fi inscrisa oficial din cauza varstei.se descurca mai bine decat toti ceilalti copii din clasa;citeste,scrie chiar si dupa dictare, socoteste constient(o-30),cu una ,doua unitati are un vocabular impecabil, am dus-o la evaluarea pshiosomatica si a impresionat comisia cu ,capacitatea ei;in plus eu(mama),ii voi fi invatatoare pe tot parcursul ciclului primar. depindem si de acelasi mijloc de transport, etc… va rog sa tineti cont si sa ma ajutati cu un raspuns favorabil si bine meritat!!!!! multumesc!!

  41. rodica a spus: 04.08.13

    fetita mea va face 6 ani pe 20 august 2013,va rog sa ma intelegeti ca vreau neaparat sa o inscriu in clasa I.Sunt invatatoare si in acest an am avut clasa pregatitoare.chiar de nu a fost inscrisa,fetita mea a fost cu mine in clasa zilnic.in acest fel a frecventat clasa pregatitoare dar nu a putut fi inscrisa oficial din cauza varstei.se descurca mai bine decat toti ceilalti copii din clasa;citeste,scrie chiar si dupa dictare, socoteste constient(o-30),cu una ,doua unitati are un vocabular impecabil, am dus-o la evaluarea pshiosomatica si a impresionat comisia cu ,capacitatea ei;in plus eu(mama),ii voi fi invatatoare pe tot parcursul ciclului primar. depindem si de acelasi mijloc de transport, etc… va rog sa tineti cont si sa ma ajutati cu un raspuns favorabil si bine meritat!!!!! multumesc!!

    • admin a spus: 04.16.13

      Conform Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014, art. 45, alineatele 1 şi 3, în clasa I se pot înscrie copiii care împlinesc 7 ani până la data de 31 august 2013 şi, la solicitarea părinților, copiii care împlinesc vârsta de 7 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2013, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei I.
      Prin urmare, fiica dumneavoastră, care va împlini 6 ani în data de 20 august 2013, va fi înscrisă, pentru anul şcolar 2013-2014, în clasa pregătitoare, conform art. 5, alineatul 1, al Metodologiei mai sus menţionate.
      Pana la aparitia metodologiei, ati fi putut sa o inmatriculati in clasa pregatitoare pe care o coordonati chiar d-voastra si in anul scolar viitor ar fi promovat in clasa I.
      Singura solutie ari fi modificarea metodologiei de catre MEN, lucru putin probabil:).Daca sunteti din Bucuresti sa nu regretati nimic, clasele I vor fi sufocate cu efective de pana la 30 de elevi!

  42. MARI a spus: 04.08.13

    Clasa 0 o prostie, pai cum in aceasta clasa vor fi si copii de 5 ani si ceva si de 7 ani, iar la clasa I de 6 si de 8 ani, cum se face diferenta intre ei?

  43. MARI a spus: 04.08.13

    Copilul a fost evaluat dar nu a trecut deoarece e prea jucaus pai da, la varsta asta si chiar dupa copii sunt tot copii.

  44. alina a spus: 04.08.13

    copilul meu implineste in septembrie 7 ani care ar fi solutia la grupa pregatitoare sau clasa 1 sa ma informeze cineva care stie

    • admin a spus: 04.09.13

      In clasa I pot fi inscrisi copiii care vor implini 7 ani pana la data de 31 decembrie 2013. Copiii care implinesc 7 ani in intervalul 01.09-31.12 2013 vor avea nevoie de evaluare psihosomatica pentru a fi inscrisi in clasa intai. Daca rezultatul evaluarii nu atesta pregatirea copilului pentru clasa intai, acesta va fi inscris in clasa pregatitoare.

  45. rodica a spus: 04.09.13

    buna ziua! in cazul in care ati citit textul trimis de Rodica pe data de 5-04 si pe 8-04, va rog sa imi sugerati ce demers, si unde sa ma adresez ca sa pot gasi o solutie.mentionez ca la comisia de evaluare psihosomatica fetita a fost trecuta cu brio si recomandata pentru clasa I.unde trbuie sa ma duc si ce trebuie sa fac sa pot sa-mi rezolv situatia? va multumesc!

  46. liliana a spus: 04.10.13

    buna ziua! am si eu o nelamurire: eu nu locuiesc la adresa din buletin si nici nu pot sa mi fac viza de flotant deoarece proprietarul apartamentului in care locuiesc nu este in tara si as dori sa mi inscriu copilul la scoala din apropierea apartamentului in care locuiesc. Cum sa procedez? cum sa fac dovada ca locuiesc acolo?

  47. Maria a spus: 04.10.13

    Ce se cere la evaluarea pentru clasa 0?

  48. mihaela a spus: 04.12.13

    Buna ziua. Am o fetita nascuta in luna februarie 2008, dupa testarea psihosomatica am primit aviz favorabil pentru a o inscrie in grupa 0. As dori sa va intreb daca la anul pentru a o inscrie in clasa I va trebui sa mai dam odata testul sau intra obligatoriu in clasa I impreuna cu ceilalti colegi? Ne gandim sa repetam grupa 0 in cazul in care vor aparea probleme legate de varsta si nu va tine pasul cu ceilalti colegi. Am fi mai multumiti sa repete grupa 0 la anul decat grupa mare la gradinita anul acesta. Va multumesc

  49. ana a spus: 04.15.13

    buna ziua am o fetita care in 14 septembrie va implini 6 ani dar nu am inscris-o in grupa pregatitoare de la scoala pot sa o mai las un an la gradinita?iar in anul scolar 2014 2015 adica anul viitor nu o pot inscrie direct in clasa 1?daca anul vviitor in 14 septembrie implineste 7 ani e obligatoriu sa mai faca grupa 0 la scoala?va rog sa imi raspundeti cat mai repede daca puteti sa stiu ce pot face!va multumesc

  50. ella a spus: 04.25.13

    buna ziua, am o fetita nascuta pe 30.10.2007, in urma evaluarii psihomatice am inscris-o in clasa pregatitoare, daca renunt as putea sa o inscriu anul viitor direct in clasa 1 fara sa mai parcurga clasa 0?multumesc

    • admin a spus: 05.13.13

      Debutul scolaritatii este cu clasa pregatitoare,A fost o exceptie anul acesta,nu poate anticipa nimeni ce va fi la anul!
      Clasa pregatitoare are si ea menirea ei pentru familiarizarea copilului cu scoala.

  51. denii a spus: 04.30.13

    cum adica cei mai mari de 7 ani ii baga in clasa 1 sau asa se zice la ei ,sau chiar te bsga in clasa1 di apoi faci a doua o treia a patra (toata scoala din nou )????

  52. cornel a spus: 05.02.13

    Buna ziua
    Mergem si noi la clasa pregatitoare ,dar am inceput cu stingul ,adica adresa noastra de CI nu intra in raza scoli la care am inscris baiatul,cu alte cuvinte aceasta scoala este linga noi la 10min de mers lejer pe jos dar cum este la noi lege sinten in raza altei scoli adica cele 10min de mers pe jos + 4 stati de autobuz , ca un om cinstit am zis sa mergem vorbim explicam ne inscriem si sintem respinsi , aplicam acum planul cu flotantul , dar la scoala respectiva sau ocupat toate locurile , credeti ca in etapa a doua daca sau ocupat toate locurile si sint si copii respinsi (6 buc) putem fi primiti.?

    • admin a spus: 05.13.13

      Nu mai puteti sa va inscrieti decat la scolile cu locuri disponibile!Inteleg ca scoala respectiva a epuizat inscrierile.

  53. cris v a spus: 05.07.13

    buna ziua .as dori si eu sa-mi raspunda cineva la urmatoarea intrebare;copilul meu este in clasa 0 ,se poate sa-l inscriu din nou la aceasta clasa?MENTIONEZ CA ARE 6 ANI SI7 LUNI, A MERS LA CERERE DAR VREAU S-O MAI FACA INCA ODATA

    • admin a spus: 05.13.13

      Copilul ar putea sa repete clasa pregatitoare la cererea parintelui astfel:acum trebuie sa ceara anularea inscrierii,copilul sa stea acasa pana la sfarsitul anului scolar,dar ,parintele trebuie sa-l inscrie din nou.Corect ar fi la alta scoala.Cealalta l-a inmatriculat,l-a scos din evidente si acum nu prea e potrivit.Cel mai bine ar fi cu documente medicale:copilul nu face fata programului zilnic/programei scolare,etc. Trebuie sa va ganditi si la ce urmeaza:acum are 6 ani si 7 luni,peste un an va avea 7,ani si 7 luni,cand va intra in clasa I cati ani si cate luni?

  54. raluca a spus: 05.08.13

    buna ziua,am inscris baietelul de 6 ani pt grupa 0 la scoala unde a facut gradinita,dar pentru ca este mai aproape de bunici si mai si apartinem cu buletinul de o alta scoala as dori sa-l mut la alta scoala(apartinatoare de adresa din buletin),directorul scolii mi-a spus sa merg la inspectorat insa mi se spune ca metodologia nu permite transfer acum ci abia in sem al 2 lea!!!va intreb,exista cazuri cand intre timp,de la inscriere si pana la inceperea anului scolar multi mai sufera schimbari de domiciliu,ce fac in cazul acesta?chinuim copiii doar pt ca le este lene in a face niste hartii?pentru ca stim cu totii ca nu asta era metodologia inainte si nu se intamplau atatea pe vremea noastra.astept un raspuns urgent daca puteti sa ma indrumati unde ce si cum sa fac..mentionez ca sunt din bucuresti si am adresa pe buletin in sect 2.iar gradi respectiv clasa 0 in sect.1…va multumesc

    • admin a spus: 05.13.13

      Directorul are dreptate.
      Scoala de circumscriptie are locuri?Copilul ar putea fi scos din baza la cerea parintilor,dar trebuie sa verificati daca scoala de circummscriptie mai are locuri disponibile.Daca raman locuri libere se poate si prin comisia din inspectoratul scolar(scoaterea din aplicatia informatizata!!!)

  55. marius a spus: 05.15.13

    buna ziua am un baietel de 6 ani si lam inscris in clasa 0 eu miam inscris baiatul la scoala care este in colaborare cu gradinita unde fregventeaza baiatul mi sa spus la inscriere ca nu vor fi probleme dar am fost respinsi dar nu numai eu suntem peste 40 de parinti in aceasta situatie am fost cu toti la directoare si ne spus in felul urmator ia mai are clase spati educatori liberi dar inspectoratul nu ii da nici o aprobare nu misepare corect atita timp cat scoala indeplineste toate cnditile sa nu ni se aprobe clase ce e de facut in situatia in care ne aflam

  56. Anamaria a spus: 05.16.13

    Buna seara.fiul meu împlinește 6 ani in septembrie 2013,si vreau sa stiu daca trebuie sa il înscriu la clasa zero sau poate sa facă grupa pregatitoare la cămin.de la cămin mi sa spus ca pot alege…alții mi-au zis ca clasa zero e obligatorie….va rog astept răspuns.multumesc

  57. Anamaria a spus: 05.16.13

    Ps pe 4 Septembrie 2013 împlinește 6 ani…

    • clara23 a spus: 06.05.13

      Copiii care implinesc varsta de 6 ani pana la 31 august 2013 se pot inscrie in clasa pregatitoare, deci poti alege daca vrei sa il inscrii in clasa pregatitoare (si va avea nevoie de evaluare). Clasa pregatitoare este obligatorie, in sensul ca daca nu este inscris anul acesta in clasa pregatitoare, va trebui inscris anul viitor. Asta daca nu se schimba legea educatiei, din nou:).

  58. petronela a spus: 05.24.13

    Obligatorie completarea cererii de inscriere la clasa I chiar daca nu optezi alta varianta decat cea la care esti arondat ?

  59. Pavel Nadia a spus: 06.05.13

    Ce se intampla daca nu am inscris copilul la clasa pregatitoare?a implinit 6ani in 29 Mai.

  60. clara23 a spus: 06.05.13

    @ pavel nadia: Cel mai probabil, il vei inscrie anul viitor in clasa pregatitoare, deoarece am inteles ca este obligatorie. Deci va incepe clasa intai la varsta de 8 ani.

  61. Irina a spus: 06.12.13

    Buna ziua,
    Daca sunteti parintii unui copil care urmeaza clasa pregatitoare in anul scolar 2012-2012, v-as fi recunoscatoare daca mi-ati acorda cateva minute pentru a completa un chestionar, parte a cercetarii mele pentru lucrarea de disertatie. Chestionarul se afla aici: http://www.isondaje.ro/sondaj/293401113/
    Va multumumesc mult !

  62. Irina a spus: 06.12.13

    Erata: anul scolar 2012-2013

  63. maria a spus: 06.16.13

    Am o intrebare:baietelul meu nascut pe data de 17.05.2007 a fost in clasa pregatitoare in acest an scolar, dar fiind prea micut doresc sa repete clasa pregatitoare. Se poate acest lucru?

  64. tarcau a spus: 06.30.13

    Buna ziua.Am o intrebare la care as dori sa primesc raspuns cat se poate de urgent. Am fetita in varsta de 6 ani impliniti am inscris-o la scoala gr 0 confom metodologii insa de curand am fost evoita sa ne mutam din localitatea in care domiciliam. Ce fac cu fetita? Mai am sansa sa o inscriu la scoala din zona in care ne am mutat?

  65. Tatiana a spus: 07.30.13

    Buna ziua. In cazul in care copilul nu este in Romania pana la inceperea anului scolar, cum pot sa-l inscriu in clasa pregatitoare, daca face 6 ani in 17 septembrie si am nevoie de certificatul de la CMBRAE? Pot aduce acte doveditoare din tara de origine? Se echivaleaza sau exista si alta modalitate?! Va multumesc anticipat si multa bafta tuturor!

Adauga un comentariu